REKLAMAČNÝ PORIADOK PRE SPOTREBITEĽOV

spoločnosti CALBUCO s.r.o., IČO: 04084357, so sídlom Varšavská 715/36, Vinohrady, 120 00 Praha 2, Česká republika, zapísaná v obchodnom registri vedenom Mestským súdom v Prahe, sp. zn. C 242070, zastúpená Dominikom Píchalom, konateľom,

pre webovej stránky www.grizly.sk (dále jen “e-shop”).


Reklamačný poriadok je určený LEN PRE ZÁKAZNÍKA SPOTREBITEĽA a tvorí neoddeliteľnú súčasť Všeobecných obchodných podmienok (ďalej len “VOP”).


Ak máte akékoľvek otázky, kontaktujte nás:

Telefonicky: +421 948 787 282 (počas pracovných dní od 7:00 do 17:00) (ďalej len „telefonický kontakt“)

E-mailom: info@grizly.sk (ďalej len „e-mailový kontakt“)

Kam doručiť tovar pri reklamácii?

Tovar môžete doručiť na adresu nášho expedičného skladu: Expediční sklad Grizly, IN PARK areál, Chválkovice 696, 779 00, Olomouc; (ďalej len „adresa skladu“) alebo osobne v pracovných dňoch od 7:00 do 18:00. Spravidla ide o najrýchlejší spôsob vybavenia vrátenia tovaru alebo reklamácie. 

  1. AKO BY MAL NAŠÍ TOVAR VYPADAŤ PRI PREVZATÍ

    1. Aké má mať náš tovar vlastnosti v okamihu jeho prevzatia? Zodpovedáme Vám za to, že tovar pri prevzatí nemá vady. Najmä zodpovedáme za to, že v čase, keď tovar prevezmete:

      1. má tovar vlastnosti, ktoré sme si dojednali, ktoré sme my, alebo výrobca popísali (aj v reklame) alebo ktoré ste očakávali s ohľadom na povahu tovaru,

      2. sa tovar hodí na účel, ktorý na jej použitie uvádzame alebo na ktorý sa tovar tohto druhu obvykle používa,

      3. tovar zodpovedá akosťou alebo prevedením dohode strán a/alebo vzorky či predlohe (pokiaľ sme z nich vychádzali pri objednávke),

      4. je tovar v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti,

      5. tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.

    2. Domnienka, že je tovar chybný. Pokiaľ sa vada prejaví v priebehu 24 mesiacov od prevzatia tovaru, má sa za to, že tovar bol chybný už pri prevzatí, pokiaľ nepreukážeme opak.

  2. V AKÝCH SITUÁCIÁCH NEBUDE VAŠA REKLAMÁCIA UZNÁNA

    1. Za aké vady nezodpovedáme? Nezodpovedáme Vám za vady: 

      1. ktoré mal tovar v čase prevzatia a pre takú vadu bola dojednaná zľava z kúpnej ceny, 

      2. vada vznikla na tovare opotrebením spôsobeným obvyklým užívaním, alebo ak to vyplýva z povahy tovaru, 

      3. chyba je spôsobená Vami a vznikla nesprávnym skladovaním, nesprávnou údržbou, Vaším zásahom či mechanickým poškodením, to všetko v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, inými vplyvmi prostredia a je takto priamo nami alebo výrobcom určené (spravidla na príbalovom letáku / etikete tovaru) alebo to vyplýva z právnych predpisov,

      4. vadu pri tovare, ktorý bol zákazníkom upravený a ak vznikla vada v dôsledku tejto úpravy,

      5. používaním tovaru v nevhodných podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia, ktoré je priamo predajcom alebo výrobcom určené, alebo vyplýva z právnych predpisov,

      6. chyba vznikla v dôsledku vonkajšej udalosti mimo náš vplyv (napr. živelná udalosť).

  3. NA ČO SI DÁVAŤ POZOR PRI PREVZATÍ TOVARU?

    1. Prekontrolujte starostlivo obsah nášho balíčka a presvedčte sa, či ste dostali to, čo ste si objednali. Pri prevzatí tovaru ho skontrolujte a presvedčte sa o jeho vlastnostiach (najmä či ste obdržali správny druh tovaru, či má tovar dohodnutú akosť, či tovar vo svojom balení obsahuje všetko, čo obsahovať má).

    2. Reklamácia nie je možná pre vadu, ktorú ste sami spôsobili, o ktorej ste vedeli alebo pri vynaložení obvyklej pozornosti ste ju museli spoznať pri uzatváraní kúpnej zmluvy.

  4. BOL TOVAR POŠKODENÝ POČAS PREPRAVY?

    1. Kontrola obalu pred prevzatím tovaru od prepravcu. Skontrolujte neporušenosť obalu. Ak je obal poškodený, oznámte to priamo dopravcovi, ktorý si balík ponechá a vráti nám ho. Jedná sa o najjednoduchší spôsob vybavenia reklamácie poškodenej zásielky, zásielka nám bude prepravcom obratom vrátená a Vám bude zaslaná zásielka nová.

    2. Zistíte, že bol tovar poškodený až po rozbalení balíčka. Kontaktujte nás vytlačením, vyplnením a odoslaním nášho formulára reklamacií e-mailom: info@grizly.sk, alebo nás kontaktujte telefonicky alebo prostredníctvom služby Retino, ktorá je k dispozícii tu. Služba Retino vám uľahčí komunikáciu s nami a urýchli spracovanie vašej reklamácie. V tomto prípade vyberte tlačidlo vedľa položky „Reklamácie“. Zadajte prosím číslo vašej objednávky a e-mail, z ktorého ste si tovar objednali. Vaša reklamácia bude zvyčajne vybavená do 5 dní.

    3. Kedy už nebudeme môcť uplatňovať reklamáciu prepravy? Prosím vezmite na vedomie, že pokiaľ reklamáciu oznámite tretí (3.) a nasledujúci deň od prevzatia zásielky, nebude s veľkou pravdepodobnosťou takáto reklamácia uznaná prepravcom. V dôsledku Vašej neskorej reklamácie poškodenej zásielky nám môže vzniknúť škoda (poškodená zásielka nebude preplatená prepravcom pre Vašu neskorú reklamáciu), takto vzniknutú škodu sme oprávnení po Vás vymáhať. Zásielku uchovajte a urobte jej fotodokumentáciu (aby bolo zreteľne vidieť poškodený tovar, obal, výplň).

    4. Aký bude postup, keď nám všetko oznámite? Po uplatnení reklamácie poškodenej zásielky obdržíte potvrdenie na Váš e-mail. Môžete nás kedykoľvek kontaktovať prostredníctvom služby Retino, ktorá je k dispozícii tu, prostredníctvom ktorej sa potom dohodne ďalší postup podávania reklamácií. Môžete nás však kedykoľvek kontaktovať aj telefonicky alebo e-mailom a skontrolovať stav vašej reklamácie.

  5. AK VÁM PRIŠLO NIEČO INÉ, NEŽ STE SI U NÁS OBJEDNALI, AKO POSTUPOVAŤ? 

    1. Dostali ste niečo iné, ako ste si objednali? Kontaktujte nás prostredníctvom formulára na reklamáciu Retino, ktorý je k dispozícii tu. Služba Retino vám uľahčí komunikáciu s nami a urýchli vybavenie vašej reklamácie. V tomto prípade vyberte tlačidlo vedľa položky „Vrátenie tovaru“. Napíšte nám číslo objednávky a e-mail, z ktorého ste si tovar objednali.  Vopred sa ospravedlňujeme za prípadné nezrovnalosti vo vašej objednávke a urobíme všetko pre to, aby bol pre vás proces vrátenia čo najpohodlnejší. Budeme vás kontaktovať a dohodneme sa na ďalšom postupe.

    2. Čo bude nasledovať? Po vyplnení a odoslaní nesprávne doručenej reklamácie dostanete potvrdzujúci e-mail. Všetko čo najskôr skontrolujeme a budeme vás kontaktovať, aby sme sa dohodli na ďalšom postupe. Môžete nás kedykoľvek kontaktovať prostredníctvom služby Retino, ktorá je k dispozícii tu, telefonicky alebo e-mailom a overiť si, či sa vaša reklamácia už spracováva.


  1. ZISTENIE VADY TOVARU V DOBE 24 MESIACOV OD JEHO PREVZATIA

    1. Reklamácia nie je to isté ako právo na odstúpenie od zmluvy. Do 14 dní (30 dní pre členov Moje Grizly) od prevzatia tovaru zakúpeného prostredníctvom e-shopu vám garantujeme právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy alebo výmenu tovaru za iný. V tomto prípade však musí byť tovar vrátený nepoškodený alebo v uzavretom či hygienicky nezávadnom obale. V opačnom prípade nesiete zodpovednosť za zníženú hodnotu tovaru a/alebo riziko, že vám právo na odstúpenie od zmluvy nevznikne. Tieto možnosti sú podrobne opísané v bode 5 VOP. Ak ste už tovar rozbalili a zistili ste vadu pri jednom z prvých použití, odporúčame ako najvhodnejší postup reklamáciu tovaru. 

    2. Kedy reklamovať chybný tovar. Vady tovaru ste povinní nám vytknúť (reklamovať ho) do dvoch mesiacov od zistenia vady, po tom, čo sa vada objavila. V opačnom prípade by vám súd nepriznal právo z vadnej veci.

    3. Ste oprávnení vytknúť vadu, ktorá sa u spotrebného tovaru vyskytne, v dobe 24 mesiacov od prevzatia tohto tovaru, avšak nie tovaru, u ktorého je na obale, etikete, v návode pripojenom k tovaru alebo v reklame v súlade s inými právnymi predpismi uvedená doba, počas ktorej je možné tovar použiť. Tu sa použijú ustanovenia o záruke za akosť (zmluvná záruka):

      1. Potraviny označené dátumom spotreby (dátumom minimálnej trvanlivosti), napríklad „Spotrebujte do...“. Na tieto potraviny sa vzťahuje záruka kvality len do dátumu spotreby. Ide najmä o čerstvé potraviny, napr. mliečne výrobky, mäso zelenina atď. Potraviny označené dátumom spotreby sa nemôžu predávať po uplynutí dátumu spotreby. Tento tovar môžete reklamovať len pred dátumom spotreby. 

      2. Potraviny označené dátumom minimálnej trvanlivosti, napr. „Minimálna trvanlivosť do...“. Na tento tovar môžete uplatniť záruku kvality len do dátumu minimálnej trvanlivosti, ktorá zaručuje, že si potravina zachová svoje špecifické vlastnosti a kvalitu. 

      3. Potraviny s blížiacim sa dátumom spotreby „Minimálna trvanlivosť do...“. Tieto potraviny sa môžu naďalej predávať, ak sú zdravotne bezpečné. Ak predávame potraviny s blížiacim sa dátumom spotreby, sú riadne označené a predávajú sa za zníženú cenu. Preto nie je možné uplatniť reklamáciu na tieto potraviny len preto, že sa blíži ich dátum spotreby. Z tohto dôvodu vám bola práve poskytnutá zľava. Reklamáciu na potraviny, ktoré sa blížia k dátumu spotreby, môžete uplatniť len v prípade, že sú chybné (napríklad ak už boli predané pokazené, plesnivé atď.).

    4. Čo sa bude diať po uplynutí 24 mesiacov? Po márnom uplynutí tejto lehoty vady tovaru vytýkať nemožno. Pokiaľ je to u daného tovaru možné, táto lehota sa predlžuje o dobu, počas ktorej ste nemohli tovar používať, pretože bolo v procese oprávnenej reklamácie. Aj keď sa snažíme vybaviť reklamácie vždy k Vašej spokojnosti, s niektorými výrobkami treba zaobchádzať podľa pokynov uvedených na obale/etikete/v príbalovej informácii - v opačnom prípade sa poškodí. Aj keď v týchto prípadoch ešte neuplynula 24-mesačná lehota, nemôžeme vašu reklamáciu uznať (bod 2.1.3 alebo bod 2.1.5 tohto reklamačného poriadku). 

    5. Zmluvná záruka. Ak sa na tovar vzťahuje dobrovoľná zmluvná záruka dlhšia ako 24 mesiacov odo dňa prevzatia tovaru, môžete si uplatniť nárok z vád tovaru za toto obdobie. Toto obdobie sa predlžuje o dobu, počas ktorej ste tovar nemohli používať, pretože bol v procese oprávnenej reklamácie.

    6. Čo mám urobiť, ak chcem reklamovať vadu tovaru? Ak chcete reklamovať chybný tovar, kontaktujte nás najlepšie prostredníctvom služby Retino, ktorá je k dispozícii tu. Služba Retino vám uľahčí komunikáciu s nami a urýchli vybavenie vašej požiadavky. V tomto prípade vyberte tlačidlo vedľa položky „Reklamácie“. Zadajte prosím číslo vašej objednávky a e-mail, z ktorého ste si tovar objednali. Zo zoznamu objednaného tovaru vyberte chybný tovar, ktorý chcete zahrnúť do reklamácie. Opíšte závadu vlastnými slovami, môžete priložiť fotodokumentáciu. Uveďte tiež vami preferovaný spôsob vybavenia reklamácie (zvolený spôsob vybavenia reklamácie nie ste oprávnení zmeniť bez nášho predchádzajúceho súhlasu).

    7. Potvrdíme prijatie reklamácie. Po upozornení na vadu tovaru dostanete e-mailom potvrdenie o prijatí reklamácie. Okamih, kedy od vás obdržíme údaje o reklamácii, je okamihom, kedy sme prijali údaje o reklamácii. Môžete nás kedykoľvek kontaktovať prostredníctvom služby Retino, ktorá je dostupná tu, prostredníctvom ktorej sa následne dohodne ďalší postup reklamácie. Môžete nás však kedykoľvek kontaktovať aj telefonicky alebo e-mailom, aby ste si overili stav vašej reklamácie.

    8. Kde môžem podať reklamáciu? Reklamáciu môžete podať prostredníctvom služby Retino, ktorá je k dispozícii tu. Máte tiež zákonnú možnosť podať reklamáciu zaslaním na adresu nášho skladu uvedenú vyššie, osobne v našej predajni, e-mailom na kontaktnú e-mailovú adresu. Iné spôsoby podania reklamácie ako prostredníctvom online formulára môžu predĺžiť čas potrebný na vybavenie vašej reklamácie. 

    9. Doručenie reklamovaného tovaru späť predávajúcemu. Tovar musí byť vrátený kompletný, nepoškodený (okrem reklamovanej vady), najlepšie v pôvodnom nepoškodenom obale, aby sme mohli dodržať správne hygienické postupy. 

    10. Kto znáša náklady na prepravu reklamovaného tovaru? Ak požadujete odstránenie závady (opravu alebo dodanie nového tovaru alebo jeho časti), náklady na prepravu reklamovaného tovaru späť k nám znášame my. Po predchádzajúcej dohode s vami zabezpečíme prepravu reklamovaného tovaru k nám prostredníctvom nami ponúkaného dopravcu. Po vyplnení nášho formulára dostanete kód na vrátenie tovaru, ktorý vám zašleme aj na vašu e-mailovú adresu. Nakoniec vrátený tovar odnesiete na opätovné spracovanie podľa pokynov uvedených v e-maile. Toto všetko môžeme spracovať v systéme Retino. Upozorňujeme, že vrátený tovar zaslaný na dobierku a/alebo iným spôsobom na naše náklady neprevezmeme a bude vám vrátený na vaše náklady. 

    11. Kladná reklamácia. Ak sa však zistí, že vaša reklamácia je opodstatnená, máte nárok na náhradu nákladov, ktoré ste odôvodnene vynaložili na uplatnenie oprávnenej reklamácie. Týmito nákladmi sa rozumejú najmenej potrebné náklady (t. j. náklady na zaslanie tovaru najlacnejším dostupným dopravným prostriedkom). Nárok na náhradu týchto nákladov je potrebné uplatniť do 1 mesiaca od uplynutia lehoty na uplatnenie práva z chybného plnenia.

    12. Potvrdenie o prijatí. Po obdržaní reklamovaného tovaru Vám bude zaslané potvrdenie o prijatí zásielky s reklamovaným tovarom a jej obsahu na Vami určenú e-mailovú adresu. 

    13. Vybavovanie reklamácií bez služby Retino. Ak si neželáte vybaviť reklamáciu prostredníctvom služby Retino, môžete použiť náš reklamačný formulár, ktorý si môžete vytlačiť, vyplniť a poslať nám ho e-mailom: info@grizly.sk. Prípadne nám môžete poslať e-mailom všetko potrebné k reklamácii tovaru alebo nás kontaktovať telefonicky a dohodnúť sa na ďalšom postupe. Tovar môžete reklamovať zaslaním na adresu nášho expedičného skladu. Ak požadujete odstránenie závady (opravu alebo dodanie nového tovaru alebo jeho časti), dohodnete sa s naším reklamačným oddelením na spôsobe dopravy reklamovaného tovaru k nám. Ak si želáte reklamáciu vybaviť osobne v niektorej z našich predajní alebo na adrese nášho expedičného skladu, na mieste vám bude poskytnutý reklamačný formulár spolu s týmto reklamačným poriadkom. 

  2. AKO RÝCHLO BUDE VAŠA REKLAMÁCIA VYBAVENÁ

    1. Kedy bude uzavretý reklamačný proces? Občiansky zákonník nám na vybavenie reklamácie dáva lehotu 30 dní od vytknutia vady. My sa snažíme vybaviť reklamáciu v lehote 5 dní, je to naša priorita. V tejto lehote najneskôr býva z našej strany reklamačný proces uzavretý.

    2. Posudzovanie vád. Po doručení reklamovaného tovaru späť k nám je vykonané posúdenie vady a ozveme s predbežným názorom zákazníkovi. Do tejto lehoty sa nezapočítava doba potrebná k odbornému posúdeniu vady (napr. bude z našej strany nutné, aby sme požiadali o súčinnosť nášho dodávateľa či výrobcu). 

    3. Pokiaľ je tovar vadný, je reklamačný proces uzatvorený najneskôr v lehote 30 dní od vytknutia vady. Poverený pracovník môže v odôvodnených prípadoch so zákazníkom dohodnúť lehotu dlhšiu. Sme povinní si od Vás vyžiadať doplnenie podkladov v najkratšej možnej lehote.

    4. Pokiaľ nie je tovar uznaný za vadný, budete o zamietnutí reklamácie informovaní. Dohovoríme sa na ďalšom postupe. 

  3. AKÝ ZVOLIŤ SPÔSOB VYRIADENIA REKLAMÁCIE 

    1. Čo ovplyvní moje možnosti. Budete mať právo žiadať odstrániť vzniknutú vadu. Podľa svojej voľby môžete vybrať:

      1. opravu veci;

      2. dodanie novej veci; alebo 

      3. dodanie chýbajúcej časti.

Z Vašej strany by to nemala byť neprimeraná požiadavka. Pokiaľ bude pre nás oprava veci predstavovať značné ťažkosti alebo to nebude primeraná požiadavka s ohľadom na hodnotu veci a význam vady, oznámime Vám to. Rovnako tak budeme postupovať pokiaľ vyhodnotíme Vašu požiadavku dodania novej veci ako neprimeranú vzhľadom k vade tovaru alebo hodnote tovaru. 

  1. Podstatné porušenie zmluvy. Pokiaľ vada bude predstavovať podstatné porušenie kúpnej zmluvy, budete mať právo odstúpiť od kúpnej zmluvy alebo žiadať primeranú zľavu z kúpnej ceny tovaru. 

  2. Kedy bude možné žiadať zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpiť od zmluvy? V niektorých situáciách bude možné žiadať zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpiť od zmluvy. Nebude to možné v situácii, keď vada tovaru nebude významná. Aké budú situácie, kedy môžete žiadať zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpiť od zmluvy: 

    1. vec neopravíme alebo nevymeníme;

    2. vec neopravíme ani nevymeníme v súladu so zákonom;

    3. odmietneme odstrániť vadu;

    4. vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci;

    5. vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo

    6. vyhlásime alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstránime v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho.

  3. Vy nám oznámite spôsob vybavenia reklamácie. Pokiaľ nie, opýtame sa Vás. Máte povinnosť nám oznámiť, aké právo z vadného plnenia ste si zvolili, a to pri oznámení vady alebo bez zbytočného odkladu po oznámení vady. Vykonanú voľbu nemôžete zmeniť bez nášho súhlasu; to neplatí v prípade, že budete žiadať opravu vady, ktorá sa ukáže ako neopraviteľná. 

  4. Vrátenie pôvodného tovaru. Pri vybavení reklamácie dodaním nového tovaru ste nám povinní vrátiť tovar pôvodne dodaný (ak sa nedohodneme inak).

  1. UKONČENIE REKLAMÁCIE

    1. Ak ste nám poslali tovar na reklamáciu. Ak nám bol reklamovaný tovar zaslaný na reklamáciu prostredníctvom dopravcu, bude nám po vybavení reklamácie automaticky zaslaný na adresu, ktorú ste nám uviedli. Prípadne uvedieme dôvody zamietnutia reklamácie. 

    2. Ak ste u nás reklamáciu uplatnili osobne. Po vybavení reklamácie vám bude oznámené ukončenie reklamácie a budete povinní prevziať reklamovaný tovar bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa, keď ste boli informovaní o vybavení reklamácie. Ak si želáte, aby vám bol tovar po ukončení reklamácie zaslaný domov, zabezpečíme to na naše náklady. Prípadne vám oznámime dôvody zamietnutia reklamácie. 

    3. Ak vrátime kúpnu cenu, zašleme Vám kúpnu cenu zaplatenú v hotovosti bez zbytočného odkladu späť na bankový účet, ktorý ste nám poskytli. 

    4. Reklamovaný tovar si u nás môžete vyzdvihnúť aj osobne do 30 dní odo dňa, keď vám bola reklamácia oznámená. Po uplynutí tejto lehoty sme oprávnení účtovať poplatok za uskladnenie. Denný poplatok za uskladnenie sa účtuje vo výške 0,5 EUR. Ak si želáte, aby Vám bol tovar po reklamácii zaslaný domov, zabezpečíme to na naše náklady.

    5. Pokiaľ si nevyzdvihnete tovar z vybavenej reklamácie do 3 mesiacov odo dňa, kedy ste boli o vybavení informovaní, vyhradzujeme si právo tovar predať a výťažok použiť na úhradu skladného.

    6. Pri prevzatí tovaru máte povinnosť ho skontrolovať najmä, že zásielka s tovarom obsahuje všetko, čo obsahovať má. K neskorším námietkam už nebude prihliadané. 


  1. ZÁVEREČNÁ ČASŤ

    1. Zákonné práva. Práva zákazníka vyplývajúce zo zákona nie sú týmto reklamačným poriadkom dotknuté.

    2. Platnosť. Tento reklamačný poriadok (určený iba spotrebiteľom) je platný od 30. 9. 2024  a ruší platnosť predchádzajúcich nariadení o sťažnostiach.